רגע לפני קבלת החלטות מכריעות לפתיחת המסעדה ממליצה לקרוא את המאמר
לפני כעשור וחצי הייתי זכיינית של אחת הרשתות המובילות למסעדה אסייאתית.
חשבתי שידעתי הכל ואני מוכנה לעבודה .
עד שמהר מאוד הבנתי שאני חייבת להבין מה בדיוק אני רוצה
פניתי למאמן עיסקי ורכשתי כלים נכונים לתכנון ,הקמה , גיוס עובדים , ספקים ועוד.
בעשור האחרון ליוויתי עסקים מרגע חתימת החוזה ועד סופו , שכללו: מיתוג ,שיווק, עיצוב ,תכנון ועוד.
רגע לפני קבלת החלטה לפתיחת עסק הנה כמה טיפים חשובים ביותר.
עיצוב מסעדות
ענף המסעדנות בארץ הינו ענף תחרותי ביותר. בשל הקצב המהיר של פתיחה וסגירת מסעדות בארץ, מנסים יזמים למצוא רעיונות חדשים על מנת לבדל את העסק שלהם ממתחריהם.
ישנן דרכים רבות ליצור בידול לעסק שלך: סגנון מטבח, ייחודיות המנות, צורת הגשה, מחירים, מיקום ועוד.
עליך, כיזם, לדעת שבסופו של דבר המוצר העיקרי שאתה מוכר ללקוח זוהי החוויה. אין ספק שחלק גדול מהחוויה מורכב מהפרמטרים שצוינו קודם, אבל זה עדיין לא מספיק בכדי להקים עסק מצליח בתחום המזון. כדי להצליח, צריך "לארוז" את כל המרכיבים ביחד ולהגיש אותם ללקוחות בצורה אמינה, יצירתית ועקבית.
עיצוב הפנים של העסק הוא האלמנט החשוב ביותר שיכול להעביר ללקוחות את רוח המקום. תפקידו של מעצב הפנים שלך הוא "לספר" ללקוח שלכם מהו העסק שלכם, מהו המוצר שאתם מוכרים בו ומה מחירו. עיצוב הפנים של המקום הוא למעשה "ההבטחה" שלכם ללקוח. עיצוב טוב למסעדה הינו עיצוב שמשקף נאמנה את המהות שלה ומסעדה טובה תוציא ממנה לקוחות מרוצים, כשהחוויה שלהם בה תואמת את הציפיות ממנה.
בתור בעלת עסק לימד אותי הניסיון שאחד הדברים החשובים ביותר עם בעלי עסקים בתחילת כל פרויקט, זה לבנות בריף מסודר. הבריף הוא שאלון מפורט שמתאר את החזון, היעדים והמטרות של העסק. לך, כבעל העסק, השאלון יעשה סדר ויגרום לך לשאול את עצמך שאלות מהותיות לגבי העסק שלך. הקונספט העיצובי שיגובש בהמשך, יבנה בהתאם לבריף וישרת אותו.
להלן טעימה של מספר שאלות בסיסיות מהבריף, והמחשה כיצד הן מתקשרות לעיצוב המסעדה שלכם. אולי תמצאו פה עוד נושא למחשבה:
מהו המוצר אותו אני רוצה למכור?
חשוב להדגיש את המוצר או סגנון האוכל, שמייחד ומבדל אותך מעסקי מזון אחרים בסביבה התחרותית שלך. מעצב הפנים שלך ידאג לשים דגש בעיצוב המסעדה על אותו המוצר, וייצר סביבו את החוויה הנכונה ללקוחות שלך.
מהם סוגי המנות בתפריט שלך ומה מחירן?
מידע מקדים על עלות ותמחור המנות של המסעדה שלך, יכול לסייע בידי המעצב שלך לבנות קונספט ויזואלי אשר תואם את רמת המחירים שלך.
היכן ממוקם העסק שלך?
מיקום העסק הינו גורם משפיע על עיצוב הפנים. מעצב פנים טוב ידע להתאים את עיצוב המסעדה שלך אל הסביבה שהעסק ממוקם בה ויוכל להדגיש את האזורים החזקים בה כלפי הנראות אל הרחוב או הקניון.
מי קהל היעד שלך?
הגדר את הלקוח הפוטנציאלי – מה טווח הגילאים של קהל הלקוחות שלך? מה מצבם הסוציאקונומי? האם הם מגיעים לבד, עם המשפחה או עם כל החבר'ה למסיבת יומולדת? אפשר גם להתמקד במספר סוגים של קהלי יעד, אבל חשוב לקחת זאת בחשבון כאשר מתכננים את המסעדה.
מי המתחרים שלך?
כמו שציינתי בתחילת המאמר, השוק מוצף מתחרים, לעיתים המוצר שלהם אף שונה משלך, אבל אין זה אומר שלא תתמודדו על אותו לקוח שמתלבט לאן ללכת לאכול את ארוחת הצהריים שלו. עיצוב נכון ועדכני יבליט אותך על פניהם ויגרום ללקוחות פוטנציאלים לבחור דווקא בך.
מה החזון שלך?
היכן אתה רואה את העסק בעתיד? האם אתה מתכנן להפוך לרשת? במידה וכן, המעצב שלך ישים דגש בתכנון על אלמנטים שיוכלו לשכפל את עצמם בשאר הרשת, וכך לשמור על הזהות של העסק שלך ולהבטיח ללקוחות שהם נכנסו למקום הנכון.
מה התקציב שלך?
כמה כסף תרצה להשקיע בשיפוץ? אין סיבה לשלם כסף למעצב/ת שיתכנן לך מקום מדהים, אם בסוף התהליך תגלה שהעלות גבוהה ממה שתכננת להוציא. ידוע שתקציב הוא נושא רגיש, אבל חובה להעלות אותו מול המעצב/ת למען תיאום ציפיות. המעצב/ת ידע לנצל את התקציב בצורה הנכונה ביותר, וידע לפרוס אותו על פי סדר העדיפויות המתאים לפרויקט.
אם אתם מחפשים שירותי תכנון ועיצוב פנים למסעדה, ורוצים להבטיח שאתם בוחרים באנשי מקצוע אמינים, וותיקים ומוכשרים במיוחד, צרו אתנו קשר. כי בסטודיו אילנה פז מחכים לכם אנשי מקצוע מצוינים שיוכלו לקחת את החזון שלכם ולהפוך אותו למציאות שבה מתנהלת המסעדה שלכם.